niclasholm

Alla inlägg under september 2012

Av niclas holm - 20 september 2012 23:40


TJA!

Känner mig så otroligt dålig på att blogga. Så fort jag tänker på det så känner jag bara att jag inte orkar!
Men lite uppdateringar från senaste kanske!
hmm.. ska bara komma på nått att uppdatera.

Idag var det hockey match mellan Rögle - Färjestad. Vilket Rögle då vann med 5-2.
Tycker det var en sjukt bra match att titta på idag!
Nästa match är Modo borta!

Som jag nämnt i dom älde inläggen så går jag ju Hotel o Resturuang. ´Sista året! Jag har valt Servering som inriktning. vilket jag är JÄVLIGT nöjd med. Den ända problem är ju att jag lär mig inte lika mycket om mat om jag nu hade gått kock inritning!  Men varje Tisdag o Torsdag så har vi 3:or resturuangen på skolan. En helt vanlig resturang där det kommer vanliga gäster som vi kan "öva" på. Vissa dagar går bättre än andra. Men idag hade vi 10-12 gäster! och 2:orna hade drygt 40 gäster igår. segt som fan.

Men när där är så lite och göra bli man (jag iallafall) nästan lite små slarvig med vissa grejer. vet inte om det handlar om ren lathet?  Var även duktigt trött idag. Somnade halv 3 igår natt. (natten mot torsdag)
Måste nog fan sluta dricka kaffe innan läggdags.

Efter att jag kom hem från hockeyn idag så tog jag en kopp kaffe satte mig framför tv och kollade på sista kvarten avfotbolls matchen mellan Levante - Helsingborgs IF ( förlorade med 1-0 borta). Föräldrarna och lillebrosan Johannes kommer hem, dom hade också varit på hockeyn. Johannes kommer in och sätter sig i soffan och bara suckar.
Jag frågar honom vad som är "problemet". Han säger att han och några klasskompisar ska ha fest (filmkväll) men det krockade med fredagkvälls hockey träning. Ser besvikelsen och säger att det är sånt man får planera in så att det inte krockar med träningar/kalas/middagbjudningar! Med irriterad röst svarar Johannes att han är så liten att det tänker inte han eller hans kompisar på! Nej det är klart att man inte gör det när man är liten. Så jag bad honom att komma till mig nästa gång han och hans kompiar skulle planera fest. Han bad mig fixa nån häftig skräckfilm!
NÅGON SOM HAR TIPS ?
Lämna en komentar!?

Som jag har förstått det är "fest" för en 10 åring. (Min lillebror iallafall) att sitta och kolla film med brudar och killkompisar! Hoppas han förstår vad fest innebär när han väl blir 18.
Tanken på att bjuda på fest då typ 25-30 pers, bjuder hem dom och säger att det är fest. Polarna tar med sprit och taggar inför en fet kväll. Kommer till festen. helt dött. popcornen är klara, chipsen är framtagna. Senaste komedin rullen är laddad!

ojojoj..


Jag låter mina oj sätta punkt för ikväll så ska jag försöka var mer aktvi med nån rolig berättelse ( mitt liv)

Tack för ikväll!

Av niclas holm - 3 september 2012 12:43

Måndag morgon och jag vaknar åter igen av den förbaskade väckarklockan som gör att man blir sp besviken. För man inser att man måste gå upp och har en tid att passa.. Jag trodde klockan var kvart översju när jag gick upp och duschade.. När jag kom tillbaka såg jag att klockan var 07;58. Fan, lite fel tiduppfattning!
Men jag fixade mig snabbt och cyklade till stationen och tog bussen. Första lektionen var gastronomi. Meny skrivande av vilttema. 6 rätters meny som skall skrivas och fixad osv..

Helgen va riktigt skön! Fredag har jag redan berättar lite om, det va ju fest! Super härligt. Blev inte så hårt ändå, när klockan var typ 12 så drog vi ner en snabb runda på krogen, mest för att kolla läget på stan!:)

Hemma vid halv 3.


Igår söndag var de mest chill och försökte plugga men det slutade med att 4 vänner kom på besök! Folk som hade varit på festen i fredags!:)

Anledning till att jag inte skriver namn är jag inte får/kan skriva han/hons namn!
Men iallfall.. Nu är det bara 10 dagar kvar tills jag elitserie premiären för rögle! Luleå hemma den 13 september 19:00!

Nu ska jag fortsätta min religions lektion, extremt tråkigt men vad gör de! Slutar kvar i 2!:-D take care!

DAGEN BILD!
Fortsätt kämpa oavsätt vad, du vet inte hur nära du är! Lägger du av är allt jobb förgäves!

Av niclas holm - 1 september 2012 21:18

Lördag kväll och lillasyster Emelie är besök i ängelholm lver helgen, brosan ich han flickvän är här, "föräldrarna" är på annst håll, deras tur att festa idag och yngsta broderna Johannes är på tjej fest!
Det ska väll börjars i tid? Med tjejerna då menar jag!;)

Ikväll fick jag laga maten så det blev kyckling m. potatisgratäng och upphetsde grönsaker!

Anledning till att jag inte bloggat på ett tag är för jag har jobbat, skolan har börjat, och sen har jag bara inte pallat!
Men nu ska jag låta kvällen vara ung!
Take care!

Av niclas holm - 1 september 2012 14:11

Ännu än gång är sommaren nu snart över, skolan har kommit igång. Sista året på hotel & resturuang.

Känner att jag är dålig på att blogga! Haha, men ska försöka ta tag i det igen!
Igår va det fest, mycket trevlig må jag säga! Nu ska jag chilla och kolla band of brother! See U!

Presentation

Tjenna! Välkommen till mig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards