niclasholm

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Otroligt DÅLIGT!

Av niclas holm - 20 september 2012 23:40


TJA!

Känner mig så otroligt dålig på att blogga. Så fort jag tänker på det så känner jag bara att jag inte orkar!
Men lite uppdateringar från senaste kanske!
hmm.. ska bara komma på nått att uppdatera.

Idag var det hockey match mellan Rögle - Färjestad. Vilket Rögle då vann med 5-2.
Tycker det var en sjukt bra match att titta på idag!
Nästa match är Modo borta!

Som jag nämnt i dom älde inläggen så går jag ju Hotel o Resturuang. ´Sista året! Jag har valt Servering som inriktning. vilket jag är JÄVLIGT nöjd med. Den ända problem är ju att jag lär mig inte lika mycket om mat om jag nu hade gått kock inritning!  Men varje Tisdag o Torsdag så har vi 3:or resturuangen på skolan. En helt vanlig resturang där det kommer vanliga gäster som vi kan "öva" på. Vissa dagar går bättre än andra. Men idag hade vi 10-12 gäster! och 2:orna hade drygt 40 gäster igår. segt som fan.

Men när där är så lite och göra bli man (jag iallafall) nästan lite små slarvig med vissa grejer. vet inte om det handlar om ren lathet?  Var även duktigt trött idag. Somnade halv 3 igår natt. (natten mot torsdag)
Måste nog fan sluta dricka kaffe innan läggdags.

Efter att jag kom hem från hockeyn idag så tog jag en kopp kaffe satte mig framför tv och kollade på sista kvarten avfotbolls matchen mellan Levante - Helsingborgs IF ( förlorade med 1-0 borta). Föräldrarna och lillebrosan Johannes kommer hem, dom hade också varit på hockeyn. Johannes kommer in och sätter sig i soffan och bara suckar.
Jag frågar honom vad som är "problemet". Han säger att han och några klasskompisar ska ha fest (filmkväll) men det krockade med fredagkvälls hockey träning. Ser besvikelsen och säger att det är sånt man får planera in så att det inte krockar med träningar/kalas/middagbjudningar! Med irriterad röst svarar Johannes att han är så liten att det tänker inte han eller hans kompisar på! Nej det är klart att man inte gör det när man är liten. Så jag bad honom att komma till mig nästa gång han och hans kompiar skulle planera fest. Han bad mig fixa nån häftig skräckfilm!
NÅGON SOM HAR TIPS ?
Lämna en komentar!?

Som jag har förstått det är "fest" för en 10 åring. (Min lillebror iallafall) att sitta och kolla film med brudar och killkompisar! Hoppas han förstår vad fest innebär när han väl blir 18.
Tanken på att bjuda på fest då typ 25-30 pers, bjuder hem dom och säger att det är fest. Polarna tar med sprit och taggar inför en fet kväll. Kommer till festen. helt dött. popcornen är klara, chipsen är framtagna. Senaste komedin rullen är laddad!

ojojoj..


Jag låter mina oj sätta punkt för ikväll så ska jag försöka var mer aktvi med nån rolig berättelse ( mitt liv)

Tack för ikväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av niclas holm - 2 oktober 2015 13:15


Då var det Fredag igen då och igår jobbade jag ute på Rögle då dom mötte djurgården hemma. Tyvärr blev det förlust med 1-2. Men får ju hoppas dom tar det hemma mot Brynäs på Lördag. Ska bli spännande då för då ska jag vara i resturuangen och inte i l...

Av niclas holm - 1 oktober 2015 01:57


Tja, vet att jag har varit frånvarande i några år men sugen på detta igen och vill mest ha det som ett tidsfördriv! Jag är just nu 22 år gammal och är utbildad och som servitör. Nuvarande jobben är i Båstad och i Rögles resturuang när det är hemm...

Av niclas holm - 11 januari 2013 08:13

Godmorgon ! Då var det fredag igen ja.. Efter många tappra försök i att försöka somna innan kl 3 halv 4 vaknade jag för engångs skull när klockan ringde! School time ! Sitter på bussen nu och skriver!:) Igår kväll (inatt) så satt jag och kollade...

Av niclas holm - 5 januari 2013 17:39

Tjabba lixom! Idag är det segt.. Jag somna lite sent.. Igen. Va hemma hos en polare igår och kom inte hem från 3 inatt och lyckades inte somna fråns klockan var 4 tror jag. Sen sov jag till Johanna ringde och väckte mig 1350, Perfekt ! ! När ja...

Av niclas holm - 3 januari 2013 00:15

2013 Nytt år, nya händelser, nya möjligheten. Även nya problem.. Jag valde att fira nyår med min bror och hans flickvän. Jag är själv inte alls nöjd med kvällen men försöker bara glömma det som hände.. 6 månader kvar till studenten! 3 månad...

Presentation

Tjenna! Välkommen till mig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards