niclasholm

Alla inlägg den 29 juni 2012

Av niclas holm - 29 juni 2012 01:44

Men tjabbatjenna!

Nu är kolckan dock kvart i två, jobbat sen kloclan fyra i dag.
Det va verkligen full rulle idag på jobbet! Men jag anstrände mig verkligen för att försöka hänga med i svängarna!
Vilket känns rätt krävande, det är så mycket att tänka på hela tiden känner jag! men jag tycker verklgen det är skit kul.
Men trött blir man!  Blir även jobb imorgon, sen ledig lördag och "andas ut!" sen på det igen på söndag. hihi.

En irriterande känsla:
Jag sitter på resturuangen i baren, har stämplat ut mig för dagen och sitter och kollar facebook, sedan kollar jag tider för tunnelbana för att kunna ta mig hem! klockan var ca 23:30. tunnelbanan hem gick 23:57. tar ungefär en kvart att gå till medborgarplatsen där jag skulle ta tunnelbanan ifrån, så jag gick in i köket tackade för dagen och sa hejdå och gick. Gick in på 7 eleven som ligger precis brevid på hörnet och köpte en redbull och en bulle med choklad i. ( SÅ JÄVLA GOD!!!) iallafall.. jag tände en cigg och började gå. Tänkte på kvällen som vatt och satteigång musik och stoppade in hörlurarna, kände verkligen hur trött jag var! 
Jag tycker det är lite små läskigt att gå igenom stockholm ensam en sen kväll. Men jag får bita i det sura äpplet!
När jag väl närmar mig innan jag ska svänga kommer der fram två tjejer och frågar om jag visste var någon krog låg någonstans. Så jag drog till på lite skånska och sa att jag inte visste.
Tjejen tittar på mig som jag va dum i huvet, JÄVLA SKÅNING! sedan börjar hon skratta som fan.
skrattandes säger hon att hon är från växjö osv.. dom verkade ha drukigt en del!
Jag gick vidare och svängede ner mot medborgarplatsen. jag kollar klockan och den är 23:50.
Jag börjar springa mot medborgarhållplatsen för tunnelbana jag ska ner på. väll nere vid perongen så kände jag mig bara allmänt stressad så och kollade upp på tågtid tabellen som hänger i taket och läser
Linje 18 mot Farsta strand ank 3 min.
Tänkte va fan sprang jag för.. Satte mig på en bänk och väntade.
 
3 minuter senare
Tåget kommer och jag går på. Efter en station så slog tanken mig. Brukar det inte stå hagsätra linje 19.. hmm?
jaja, jag satt kvar på tunnelbanna och tänkte liksom vi ser. Åker förbi gullmansplan och jag trodde att ifall nästa hållplats är globen är jag på rätt tåg.
Dom ropar ut i högtalarna
Nästa stopp- skärmabrink.
Fan.. jag va på fel tåg. Skulle jag ringa till Mattias eller hoppa av nästa?
Jag hoppade av på nästa och fick åka tillbaka till medborgarplasten och vänta in nästa tåg som gick 00:27.
Jag kände verkligen då att jag inte palla med att vänta på sista tåget hem ifall jag missat det 27 för sista skulle gå 00:57.

Men sen hoppade jag på rätt! Men väl framme i rågsved så måste jag gå igenom rågsved vilket känns lite som rosengår i malmö, Dock aldrig varit i rosengård men känslan är lite läskigt..
sedan måste jag gå i ungefär en kvart för att komma hem!

Att bara ta sig hem är verkligen ett äventyr. Det är skönare att bo i en liten stad och slippa allt sådant.
5 veckor är alldeldes lagom när det gäller att "resa" till och från jobb ensam!



Jag har försökt att komma på vad jag ska skriva om i denahär bloggen men kommer inte riktigt på saker just nu!
Men det kommer kanske från dag till dag! hihi, Insåg idag att jag hade mer pengar än vanligt på kontot! *GLAD*.
får även studiebedraget imorgon!
Nej.. nu ska jag faktist försöka sova, det har jag gjort mig förtjänt av efter denna äventyrliga kvällen!
HA de! / Niclas

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Tjenna! Välkommen till mig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards