niclasholm

Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Första inlägget!

Av niclas holm - 26 juni 2012 00:15

Första inlägget då alltså!
Hej och välkommen ska jag då börja med att säg.
Jag heter Niclas och är för 1993. Jag är då 19 år fyllda och bor i ängleholm vilket då ligger i skåne.
Det första inlägget tänkte jag då berätta lite om mig själv (det kanske alla gör i sina första inlägg)
Jag vill bara meddela att jag är dyslektiker och kan ha några stavfel eller andra fel i andra meningar som jag skriver. JAg skäms inte för 5 öre över att jag har dyslexy. Men istället för att du skall störa dig på att jag skriver fel så vet du nu varför! ;)


Men som sagt, Jag bor då i ängelholm med min Mamma och hennes man och min halv lillebror.
Jag har då 4 syskon.
Marcus, som är 22 och flyttade hemifrån när han var 19. (90:a)
Sen har jag då en en styvsyster som heter Emelie som då är 18 år(94:a). det är då min Mammas mans dotter. 
Sen har jag en halv lillebor som heter Johannes som är 10 år gammal. (02:a)
och sist men inte minst har vi då halvlillebrodern Martin som är 16 (96:a)


Finns inte så mycket jag kan förklara om dessa 4 syskonen just nu. Utan de kommer lite när som.
men iallafall. Back to me! Jag bor tillfälligt i stockholm och sommarjobbar här nu i ungefär 3 veckor till. Har varit här i 2 veckor redan. åker hem ca den 15 eller 16 Juli! Har lite hemlängtarn men jag klarar som sagt 3 veckor till!
Jag tycker det är så skönt att kunna skriva av sig emellanåt, för ibland behöver man få ut ilska, ånger, glädje eller kärlek. Eller bara dela med sig av något spännande, något tråkigt, något nytt. Eller dela med sig om något minna man har som man tycker känns kul för andra. Vad vet jag?
 
Men om jag ska berätta lite om mig. Jag är väldigt musik intresserad. Och då gäller det rock, punkrock, metal med ett härligt sola eller två i sig. En och annan kärleks ballad är också himla mysigt att lyssna på emellan åt!
Jag spelar själv lite smått gitarr. Är inte superduktig men jag trivs ändå! Oavsätt hur mycket jag kan brukar de bli trevligt när man drar fram den och sitter och spelar lite med nära vänner eller något liknande!


Lördagen den 5/6 2010 fick jag världens bästa 17 års pressent!
En biljett till Green day! Glömmer ALDRIG den dagen. Helt underbart må jag säga.
Har lyssnat på dom sen jag va.. 12, tror jag. Gick i 6:an iallfall. Jag klädde mig i trasiga byxor (jeans) och färgade håret svart och stylade mig, använde kajal ibland. Då kände jag mig cool! Deras musik är hur grym som helst tycker jag. Men sammtigt finns där många bra band att skruva upp högsta volym till och spela luftgitarr till framför speglen!


Just nu sitter jag och lyssnar på lite musik och försöker att må som man ska, känner mig lite halvkrasslig! :(
hoppas verkligen jag blir bättre snart. Har verkligen inte tid att vara sjuk.
Som jag nämde innan så bor jag tillfälligt i stockholm och har ett underbart sommarjobb.
För om man ser tillbaka typ 3 år (2009) så sommarjobbade jag första gången när jag var 16 år. Jag jobbade då som diskare och kännade ett par tusen på en sommar, vilket jag smällde lika fort då jag fick dom.. dumt val!
året därefter jobbade jag på samma ställe och fick väll jobbat max 8-9 gånger på hela sommarlovet. Året jag slutade 9:an alltså. Men jag fick lite pengar iallafall. Vintern 2011 jobbade jag ett julbord på Hasseslada som då ligger i Båstad. Jobbade 5 timmar och jag känade drygt 500 kr. Då dom även drog 200 kr skatt!! :s
kunde jag lika gärna ha gått på Rögle - Malmö matchen och stt rögle vunnit med 6-0 hemma!
För det var samma kväll, så jag hade lite ångest över vad jag skulle välja. För hockey och fotboll är stort intresse hos mig!
2011 sökte jag till samma stället att ha sommarjobb (kiosken som diskare) på och trodde jag skulle fått jobba men inte.. Jag fick sommarlov hela sommaren.
Jag hade då en flickvän att umgås med istället.
And now! Nu är jag i Stockholm och sommarjobbar som servitör på en Italiensk resturuang som då heter La Vecchia Signora.
And im the "runner". haha. Jag hoppas på att få lära mig massa saker! Jag går andra året och ska börja trean på Hotel och resturuang i Ängelholm! 


Men jag börjar nog avrunda lite nu! skrivit rätt mycket redan! 
men nu blir det snart sängen! Vi höres! / Niclas! :)



 
 
Ingen bild

Mamma

26 juni 2012 09:49

Bra ide med en blogg. Vi saknar dig här hemma, kämpa på så ses vi snart:) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av niclas holm - 2 oktober 2015 13:15


Då var det Fredag igen då och igår jobbade jag ute på Rögle då dom mötte djurgården hemma. Tyvärr blev det förlust med 1-2. Men får ju hoppas dom tar det hemma mot Brynäs på Lördag. Ska bli spännande då för då ska jag vara i resturuangen och inte i l...

Av niclas holm - 1 oktober 2015 01:57


Tja, vet att jag har varit frånvarande i några år men sugen på detta igen och vill mest ha det som ett tidsfördriv! Jag är just nu 22 år gammal och är utbildad och som servitör. Nuvarande jobben är i Båstad och i Rögles resturuang när det är hemm...

Av niclas holm - 11 januari 2013 08:13

Godmorgon ! Då var det fredag igen ja.. Efter många tappra försök i att försöka somna innan kl 3 halv 4 vaknade jag för engångs skull när klockan ringde! School time ! Sitter på bussen nu och skriver!:) Igår kväll (inatt) så satt jag och kollade...

Av niclas holm - 5 januari 2013 17:39

Tjabba lixom! Idag är det segt.. Jag somna lite sent.. Igen. Va hemma hos en polare igår och kom inte hem från 3 inatt och lyckades inte somna fråns klockan var 4 tror jag. Sen sov jag till Johanna ringde och väckte mig 1350, Perfekt ! ! När ja...

Av niclas holm - 3 januari 2013 00:15

2013 Nytt år, nya händelser, nya möjligheten. Även nya problem.. Jag valde att fira nyår med min bror och hans flickvän. Jag är själv inte alls nöjd med kvällen men försöker bara glömma det som hände.. 6 månader kvar till studenten! 3 månad...

Presentation

Tjenna! Välkommen till mig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards